REGULAMIN
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO Focusy.pl
(dalej jako „Regulamin”)
W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.)
Niniejszy Regulamin Sklepu określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym Focusy.pl, a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, jak również tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez Kupującego.
§ 1 Definicje
-
Sprzedawca - Focusy Łukasz Rachfalski, Kazachska 7/109, 02-999 Warszawa, Polska, NIP 8652470078, REGON 528766450, e-mail: friends@focusy.pl, telefon 790529154;
-
Kupujący/Konsument - osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży;
-
Sklep Internetowy - sklep internetowy działający pod adresem https://focusy.pl;
-
Strona / Strony – odpowiednio Sprzedawca albo Kupujący (bądź Konsument) lub łącznie Sprzedawca i Kupujący (bądź Konsument)
-
Użytkownik – każdy podmiot korzystający ze Sklepu Internetowego Focusy.pl;
-
Towary – przedmioty sprzedawane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego Focusy.pl;
-
Umowa – umowa sprzedaży zawierana przez Strony na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego Focusy.pl;
-
Zamówienie – oferta zawarcia Umowy złożona przez Kupującego za pośrednictwem Sklepu Internetowego Focusy.pl;
-
Rejestracja – proces polegający na utworzeniu przez Użytkownika Konta w Sklepie Internetowym;
-
Konto – indywidualny panel Użytkownika dostępny po dokonaniu rejestracji i zalogowaniu w Sklepie Internetowym Focusy.pl, służący do zawierania Umów;
-
Informacja – informacja o Towarze, znajdująca się przy zdjęciu Towaru, stanowiąca opis najważniejszych określeń oraz charakterystyki danego Towaru, umożliwiający Kupującemu zapoznanie się z jego atrybutami;
-
Usługi Drogą Elektroniczną – funkcjonalności systemu informatycznego umożliwiające Sprzedawcy oferowanie określonych technicznych rozwiązań, takich jak możliwość założenia i prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym oraz umożliwienie składania Zamówień przez Formularz Zamówienia znajdujący się w Sklepie Internetowym bez jednoczesnej obecności Stron (na odległość);
-
Reklamacja/zwrot - zgłoszenie wad Towaru dostarczonego niezgodnego z Umową, zgłaszane drogą elektroniczną w formie pisma, przesłana dp Sprzedawcy na adres e-mail: friends@focusy.pl
§ 2 Korzystanie ze Sklepu Intenetowego
-
.Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną, świadcząc jednocześnie na rzecz Kupującego Usługi Drogą Elektroniczną. Za pośrednictwem Sklepu, Kupujący może dokonać zakupu produktów uwidocznionych na stronach Sklepu Internetowego;
-
Do korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym w szczególności do Zamówienia Towaru, nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez urządzenie Kupującego. Wystarczające są: dostęp do Internetu, standardowy system operacyjny, standardowa przeglądarka internetowa, posiadanie aktywnego adresu e-mail;
-
Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie;
-
Towar wysłany do Klienta jest zgodny z Umową, jeżeli:
-
opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność są zgodne z opisem na Stronie Internetowej;
-
nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
-
posiada takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, których Klient może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym i na opakowaniu;
-
został dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Klient może rozsądnie oczekiwać;
-
Informacje o Towarach dostępne na stronach Sklepu Internetowego stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
-
Kupujący dokonuje zakupu Towaru oraz Zamówienia według cen oraz wysokości kosztów dostawy obowiązujących w chwili złożenia Zamówienia.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen Towarów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży lub wprowadzania w nich zmian. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny Towarów w Zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
§ 3 Złożenie Zamówienia w Sklepie Internetowym Focusy.pl
-
Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
-
Kupujący może składać Zamówienia na Towary i dokonywać ich zakupu za pośrednictwem Sklepu Internetowego po dokonaniu uprzedniej Rejestracji, która jest dobrowolna i bezpłatna albo bez konieczności Rejestracji;
-
Złożenie zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie formularza zamówienia po uprzednim dodaniu do koszyka interesujących Kupującego Towarów. W formularzu konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Na etapie składania zamówienia następuje również wybór sposobu dostawy zamówionych produktów oraz wybór metody płatności za zamówienie. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu. W razie jakichkolwiek wątpliwości Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą;
-
Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich poprawności. Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych lub błędnych danych osobowych.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Kupujący podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedającego co do ich poprawności.
-
Sprzedawca może kontaktować się z Kupującym na podany adres e-mail lub telefonicznie, na wskazany przez Kupującego nr telefonu kontaktowego, w celu wyjaśnienia wątpliwości, potwierdzenia złożenia Zamówienia lub w innych kwestiach związanych z realizacją Zamówienia.
-
Dniem wykonania Umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest dzień odbioru przesyłki przez Kupującego;
§ 4 Formy dostawy, ceny i płatności
-
Dostępne do wyboru sposoby i koszty dostawy Zamówienia opisane są na stronie Sklepu Internetowego oraz prezentowane są Kupującemu na etapie składania Zamówienia.
-
Przesyłki są realizowane za pośrednictwem kuriera InPost lub DHL lub DPD, wg wyboru Klienta, po wcześniejszej przedpłacie;
-
Koszt dostawy zamówienia ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca na stronie Sklepu Internetowego wskaże inaczej.
-
Wszystkie ceny produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto, wyrażone w walucie PLN;
-
Płatności elektroniczne, w tym płatności kartą płatniczą (Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro) obsługiwane są przez Przelewy24;
-
W przypadku, gdy w ciągu 5 dni od daty złożenia Zamówienia nie zostanie uregulowana płatność, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do automatycznego anulowania Zamówienia;
-
Dostawa Towaru dostępna jest tylko na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
-
Koszt dostawy Towaru jest uzależniony od wybranego przez Klienta sposobu dostawy oraz płatności;
-
Jeżeli wartość zamówionych Towarów jest równa lub przekracza 90,00 zł Sprzedawca pokrywa koszty dostawy Zamówienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zgodnie ze sposobem dostawy wybranym przez Klienta, dostępnym w formularzu Zamówienia. W przypadku, gdy Sprzedawca udostępni Klientowi kody rabatowe powodujące obniżenie ceny Towaru i w rezultacie zastosowania takiego kodu rabatowego wartość zamówionych Towarów spadnie poniżej 90,00 zł, koszty dostawy Zamówienia pokrywa Klient.
§ 5 Realizacja Zamówienia (opisanego w § 3 Regulaminu)
-
Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu Towar wolny od wad;
-
Po zrealizowaniu Zamówienia Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej Kupującego potwierdzenie realizacji Zamówienia i rozpocznie wysyłkę Zamówienia do Kupującego.
-
Wybrany przez klienta dokument sprzedaży wysłany zostanie drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres e-mail;
-
Chcąc otrzymać fakturę VAT należy podczas składania Zamówienia zaznaczyć wybór "firma" w polu "Dane adresowe" oraz podać wszystkie poprawne dane wraz z numerem NIP;
-
Dostawa Towaru na rzecz Klienta jest dokonywana niezwłocznie (najczęściej Towar jest wysyłany następnego dnia roboczego), zazwyczaj do 3-5 dni roboczych, najpóźniej jednak do 5 dni, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej. Termin 5-dniowy liczy się od dnia zapłaty.
§ 6 Odstąpienie od umowy Konsumenta
-
Klient, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych Towarów
-
Aby odstąpić od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia - na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną;
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
Konsument ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem;
-
Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towarów;
-
W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności za Towar (bez poniesionych kosztów Dostawy) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy;
-
Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
-
Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
§ 7 Reklamacja/Zwrot Towaru niezgodnego z Umową
-
Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową (§ 2 art. 4), Klient może żądać jego wymiany w tym przypadku Klient udostępni Sprzedawcy Towar podlegający wymianie, a Sprzedawca odbierze od Klienta Towar na swój koszt oraz wyśle nowy zgodny z Umową;
-
Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Klient może zwrócić Towar do Sprzedawcy oraz żądać zwrotu poniesionych kosztów wraz z kosztami przesyłki;
-
Sprzedawca w obu przypadkach sprawdzi zwrócony Towar i potwierdzi jego niezgodność z Umową;
-
Zgłoszenie Reklamacji/Zwrotu Towaru niezgodnego z Umową Klient musi zgłosić drogą elektroniczną w formie pisma, przesłanego do Sprzedawcy na adres e-mail: friends@focusy.pl, dołączając do wiadomości: zdjęcia lub opis wadliwego towaru, nr Zamówienia, Adres Pocztowy jako miejsce odbioru wadliwego Towaru przez Kuriera, na który Sprzedawca ma zlecić odbiór;
-
Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Klienta w terminie 14 dni od dnia otrzymania wadliwego Towaru;
-
Sprzedawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do reklamacji nie później niż w terminie 14 dni od dnia potwierdzenia od Sprzedawcy, że odesłany Towar przez Klienta był niezgodny z Umową;
-
Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu kosztów za reklamowany Towar;
§ 8 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
-
Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
-
Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
c) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
-
Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Klient może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.;
-
Klient może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 9 Postanowienia końcowe
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy w obsłudze Zamówienia lub innych dyspozycji Kupującego, powstałych wskutek przekazania przez Kupującego błędnych danych;
-
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy polskiego prawa, a w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego (art. 556 – 576) oraz Ustawy o prawach Konsumenta.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sprzedawcę. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia;
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu Internetowego z infrastrukturą techniczną Kupującego;
-
Użytkownicy mogą kontaktować się ze Sprzedawcą w następujący sposób: telefon: +48 790529154, e-mail: friends@focusy.pl;
-
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1.11.2024 r.;
-
Użytkownicy, którzy posiadają konto w Sklepie Internetowym o każdej zmianie Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną na adres e-mail przypisany do konta. W przypadku braku akceptacji treści nowego Regulaminu, Użytkownik ma prawo w każdym czasie wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta poprzez usunięcie konta;
-
Regulamin podlega opublikowaniu na stronie internetowej https://focusy.pl/. Jakiekolwiek zmiany Regulaminu dokonywane będą w tym samym trybie